05 september 2009

min nya randiga tröja


min resa till australien närmer sig. med nästan lite för stora steg, det känns inte som att jag hinner med riktigt.
i alla fall, jag tänkte sy mig en tröja som är lagom att dra på sig på kvällen. inte för tjock, inte för tunn. lös och ledig. hittade det här finfina tyget på en tygaffär i stan och sagt och gjort. tröjan blev färdig och jag stormtrivdes i den.
sölig som jag är bev den smutsig första gången jag använde den. jag slängde den i tvätten och när jag fick ut den igen var den.. ja, vad ska jag säga. vesäntligt mindre.
jag är en tröja fattigare och erika numera en tröja rikare. krympningen gjorde att den sitter som en smäck på henne. well, inget ont som inte för något gott med sig. nu är ju erika fröken svår-kittad för hösten!
/s

Inga kommentarer: